Klubudstilling d. 10. april 2021

De seneste lempelser af Corona-restriktionerne og forsamlingsforbud har gjort, at vi nu har mulighed for at afholde udstillinger igen.

Indtil videre kommer de dog til at foregå på en meget anderledes måde, end vi er vant til, men det er en nødvendighed for, at vi kan komme i gang. Det er derfor uhyre vigtigt, at alle sætter sig grundigt ind i, hvordan denne første udstilling kommer til at foregå, så vi på den måde kan afholde den i overensstemmelse med regler og anbefalinger, så den er sikker for alle at deltage i.

Det er også vigtigt, at I alle holder god afstand, spritter af ofte og undgår at gå ind i hinandens telte. ALLE SKAL DESUDEN BÆRE MUNDBIND I RINGEN.

Udstillingen finder sted på Løgballe Camping, Løgballevej 12, 7140 Stouby, og dommer er Birgitte Gothen fra Danmark.

UDSTILLINGEN AFHOLDES UDENDØRS. Sidste frist for tilmelding er mandag den 22. marts 2021 kl. 8.00.

På grund af det nuværende forsamlingsforbud på max. 25 personer, vil udstillingen formodentlig blive afholdt som 2 særskilte arrangementer. Se betingelser for udstillingen længere nede.

Det er vigtigt at understrege, at der på udstillingsområdet må være max. 25 personer, da man her deltager i et foreningsarrangement, men så snart man forlader udstillingen, gælder forsamlingsforbudet på max. 5 personer. Derfor er det vigtigt, at man ikke samles flere end 5 personer på f.eks. parkeringsplads eller omliggende områder, da dette ikke er tilladt.

Udstillingsudvalget er godt klar over, at det er en alternativ måde at holde udstilling på, men det er den eneste mulighed vi har, hvis vi vil i gang nu. Vi fornemmere, at folk savner udstillingerne, og håber derfor, at I vil tage positivt imod vores opstart af ”Corona-udstillinger”.

Og præmier til udstillingen modtages naturligvis med tak !

DCCK’s udstillingsudvalg

BETINGELSER FOR AFHOLDELSE AF CHOW-UDSTILLING DEN 10. APRIL 2021

Udstillingen afholdes som 2 særskilte arrangementer som følger:

Til ”arrangement 1” møder alle, der har tilmeldt babyer, hvalpe og hanner. Nærmere mødetidspunkt bliver oplyst i PM-skrivelse, når det præcise tilmeldingstal kendes. DER ER IKKE ADGANG TIL OMRÅDET FOR ANDRE END DEM, DER SKAL UDSTILLE I ”ARRANGEMENT 1”.

Når alle hunde tilmeldt til ”arrangement 1” er bedømt, og Bedste Han er fundet, er ”arrangement 1” slut og ALLE skal forlade udstillingsområdet. Det vil sige, at de udstillere, der IKKE har vundet Bedste Han, eller IKKE har tilmeldt tæver, skal køre hjem, så der er plads til, at de deltagere, der skal være med i ”arrangement 2” kan få adgang til udstillingsområdet. Efter Bedste Han-konkurrencen afsættes der 20 minutter til at få pakket sammen og forlade udstillingsområdet.

De udstillere, der skal deltage i både ”arrangement 1” og ”arrangement 2”, kan lade deres telt stå, men de skal selv forlade området med deres hunde.

Når udstillingsområdet er tømt for udstillere, bliver der en pause på ca. 10 minutter, hvor der sprittes af.

Efter afspritning er der adgang til området for dem, der skal deltage i ”arrangement 2”. Tidspunkt bliver oplyst i PM-skrivelsen, der bliver sendt ud forud for udstillingen. Fra dette tidspunkt vil der gå ca. 1 time, før bedømmelserne i ”arrangement 2” starter, så alle har tid til at få stillet telt op, ordnet pels osv.

”Arrangement 2” er for den udstiller, der har vundet Bedste Han, eller dem, der har tilmeldt tæver. DER ER IKKE ADGANG TIL OMRÅDET FOR ANDRE END DEM, DER SKAL UDSTILLE I ”ARRANGEMENT 2”.

Her bedømmes alle tæver, hvorefter der sluttes af med Bedste Tæve samt BIR/BIM.

/ Udstillingsudvalget

 

You may also like...