Sundhedsudvalg

Udvalget arbejder for fremme af kendskabet til specifikke sygdomme indenfor Chow Chow gennem indsamling af oplysninger, der bearbejdes statistisk og løbende informeres ud til klubbens medlemmer gennem klubbens blad. Gennem indhentning af viden og formidling af samme, håber vi at kunne bedre Chow Chow'ens sundhedstilstand over tid.

Sundhedsudvalget varetager sundhedsregister, parringsregister og hvalpeliste.

Sundhedsudvalgets onlineformularer:

Anmeld parring - 8 dage efter parring.
Har din hanhund parret en udenlandsk tæve, er det din pligt, som hanhundeejer, som minimum at anmelde selve parringen.
Anmeld parringsresultat - seneste når hvalpene er 5 uger. Eller hvis tæven går tom.

SUNDHEDSREGISTER
Her kan du læse mere om klubbens sundhedsregister samt se liste over tilmeldte hunde.

PARRINGSREGISTER
Her kan du læse mere om klubbens parringsregister.

ØVRIGE PROJEKTER SU HAR ARBEJDET MED

• DNA-test
  • Rundspørge til dyrlæger omkring chowen sundhedstilstand med speciel fokus på ledbånd
  • Fup og fakta om ledbåndsskader